definition af seo

Styrk virksomhedens brand med effektiv SEO

Styrk virksomhedens brand med effektiv SEO
Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, og alle virksomheder har brug for at få SEO-optimeret deres hjemmeside, hvis de gerne vil have en topplacering i Googles søgeresultatlister. Jo mere relevante indholdet er, og jo flere relevante links, der peger hen mod virksomhedens hjemmeside, jo større er sandsynligheden for, at Google vil rangere hjemmesiden højt i resultatlisten.

Hvad kan SEO-eksperten hjælpe med?

Når virksomheder hyrer en SEO-ekspert til at hjælpe sig med SEO-optimering, så dækker det ofte over flere typer af opgaver. For det første gælder det om at skabe unikt og relevant indhold, hvilket man kalder Content Marketing eller indholdsmarkedsføring på dansk. For det andet er der Onsite SEO, som dækker over, at du skal have relevant tekst, billeder, metabeskrivelser, title tags og links, som booster din hjemmeside positivt, og her er det vigtigt, at du er så specifik som muligt. Offsite SEO handler om at styrke din virksomheds troværdighed via andre sider og sociale medier. Du kan f.eks. få verificeret din konto hos Google My Business, ligesom det også er vigtigt med synlighed og positiv omtale på f.eks. Facebook, Twitter og LinkedIn. Nu, hvor du har fået en definition af SEO, er det nemmere for dig at skabe et positivt brand og synlighed online. Her kan du læse mere om, hvordan du styrker dit omdømme.